REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Remont dawnego Pałacu Sportu w Łodziinwestycja
Pokaż inwestycję
Remont dawnego Pałacu Sportu w Łodzi
Łódź, Skorupki 21
[Rzeszów] Rondo Dmowskiego (Przebudowa)inwestycja
Pokaż inwestycję
[Rzeszów] Rondo Dmowskiego (Przebudowa)
Rzeszów, Śródmieście, Rondo Dmowskiego
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi z waloryzacją i większym wsparciem finansowym [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi z waloryzacją i większym wsparciem finansowym [FILMY+ZDJĘCIA]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 80 mln zł na waloryzacje i wypłatę kosztów ogólnych związanych z budową podziemnego połączenia kolejowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Zwaloryzowana wartość kontraktu zapewnia kontynuację inwestycji. Zabezpieczone zostały środki na wzmocnienia gruntów pod kamienicami. Inwestycja za ponad 1,8 mld zł netto wspófinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
inwestycja
Pokaż inwestycję
Koniec Zakrętu Śmierci
Katastrofa na budowie gigatunelu w Łodzi! Czy centrum miasta czeka fala wyburzeń?artykuł
Pokaż artykuł
Katastrofa na budowie gigatunelu w Łodzi! Czy centrum miasta czeka fala wyburzeń?
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią miała być inwestycją, która odmieni komunikacyjne serce Polski. Szybkie połączenia, nowoczesność, prestiż – tak wyobrażali sobie przyszłość mieszkańcy i władze miasta. Dziś zamiast dumy i postępu mamy jednak niepokój, opóźnienia i widmo rozbiórek historycznych kamienic. Co poszło nie tak? Czy Łódź zapłaci za postęp utratą własnej tożsamości?
CPK coraz bliżej budowy. Nowelizacja ustawy otwiera drogę do złożenia wniosku jeszcze w 2025 rokuartykuł
Pokaż artykuł
CPK coraz bliżej budowy. Nowelizacja ustawy otwiera drogę do złożenia wniosku jeszcze w 2025 roku
Centralny Port Komunikacyjny może już wkrótce wejść w fazę realizacji. W ubiegły czwartek Senat przyjął bez poprawek nowelizację ustawy o CPK, która teraz trafi na biurko prezydenta. Jak poinformował prezes spółki Filip Czernicki, jeśli ustawa zostanie podpisana, jeszcze w tym roku możliwe będzie złożenie wniosku o pozwolenie na budowę – z rygorem natychmiastowej wykonalności.
CPK kupił już ponad 2000 hektarów gruntów w Programie Dobrowolnych Nabyćartykuł
Pokaż artykuł
CPK kupił już ponad 2000 hektarów gruntów w Programie Dobrowolnych Nabyć
Centralny Port Komunikacyjny nie zwalnia tempa w procesie pozyskiwania nieruchomości potrzebnych do realizacji programu inwestycyjnego CPK. W ostatnim czasie spółka zawarła rekordową liczbę transakcji. Według stanu na 14 lipca 2025 roku, w ramach programu lotniskowego pozyskano ponad 2100 działek o łącznej powierzchni ponad 2000 hektarów.
Jest wniosek o decyzję lokalizacyjną dla części węzła kolejowego przy lotnisku CPKartykuł
Pokaż artykuł
Jest wniosek o decyzję lokalizacyjną dla części węzła kolejowego przy lotnisku CPK
Spółka CPK złożyła w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla węzła kolejowego, który powstanie po wschodniej stronie lotniska w Baranowie. Ten ważny element infrastruktury umożliwi połączenie portu lotniczego CPK z siecią kolejową zarówno w osi wschód-zachód, jak i północ-południe.
CPK: Właściciele zdecydowanej większości nieruchomości zgłosili się do Programu Dobrowolnych Nabyć artykuł
Pokaż artykuł
CPK: Właściciele zdecydowanej większości nieruchomości zgłosili się do Programu Dobrowolnych Nabyć
Liczba zgłoszeń do Programu Dobrowolnych Nabyć to niemal 90 procent obszaru objętego decyzją lokalizacyjną dla Lotniska CPK i zachodniej części węzła kolejowego. Spółka finalizuje kolejne transakcje dotyczące terenów, na których realizowany jest program inwestycyjny CPK.
 Pod Łodzią trwa budowa podziemnego kolejowego tunelu średnicowego [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego kolejowego tunelu średnicowego [FILMY+ZDJĘCIA]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Stacja kolejowa w Olkuszu będzie dostępniejsza i komfortowaartykuł
Pokaż artykuł
Stacja kolejowa w Olkuszu będzie dostępniejsza i komfortowa
Nowe perony, przejście pod torami z windą na stacji Olkusz zapewnią lepszy poziom obsługi podróżnych i ułatwią komunikację. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za blisko 110 mln zł netto na wykonanie robót dla przebudowy olkuskiej stacji kolejowej. Finansowanie zapewniono ze środków budżetu państwa.
Rozpoczął się następny etap budowy podziemnego tunelu kolejowego w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Rozpoczął się następny etap budowy podziemnego tunelu kolejowego w Łodzi
Rozpoczęła się realizacja kolejnego etapu wielkiej inwestycji kolejowej w Łodzi, budowy podziemnego tunelu średnicowego. Mniejsza maszyna TBM Faustyna rozpoczęła drążenie trzeciego jednotorowego tunelu z komory startowej przy ul. Żniwnej do przystanku Koziny. Aglomeracja łódzka zyska nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne oraz lepszą komunikację w mieście. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 1,9 mld zł netto w 85% współfinansowana z POIiŚ.
[Poznań] Ul. Czechosłowacka (tunel)inwestycja
Pokaż inwestycję
[Poznań] Ul. Czechosłowacka (tunel)
Poznań, Wilda
Nowe podejście do Programu CPK ​i rozbudowy sieci kolejowej. Odkłamanie mitów i wnioski na przyszłość artykuł
Pokaż artykuł
Nowe podejście do Programu CPK ​i rozbudowy sieci kolejowej. Odkłamanie mitów i wnioski na przyszłość
Czy poprzedni zarząd spółki Centralny Port Komunikacyjny „budował 2 000 km linii kolejowych” w modelu „piasty i szprych” w różnych częściach Polski, a teraz „zostało z tego tylko 480 km linii Y”? Czy poprzednio projektowane linie kolejowe „obsługiwały małe i średnie miasta”, podczas gdy obecnie dotyczą „głównie potrzeb aglomeracji”? Przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, CPK i PKP Polskich Linii Kolejowych sprostowali dziś te i wiele innych mitów dotyczących rozwoju sieci kolejowej w Polsce. Spółka przedstawiła dokument opisujący podejście do realizacji Programu CPK.
[Poznań] Akcja „Kratownica” – Poznań City Center szykuje się do zadaszeniaartykuł
Pokaż artykuł
[Poznań] Akcja „Kratownica” – Poznań City Center szykuje się do zadaszenia
Ponad godzinę trwał montaż ostatniej, najcięższej, bo ważącej ponad 120 ton kratownicy, która jest e...
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodziinwestycja
Pokaż inwestycję
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi
Łódź, Śródmieście, Ogrodowa 28d
Nowe Archiwum Państwowe w Łodziinwestycja
Pokaż inwestycję
Nowe Archiwum Państwowe w Łodzi
Łódź, Dąbrowskiego 19
Komisariat Policji nr 4 KMP w Łodziinwestycja
Pokaż inwestycję
Komisariat Policji nr 4 KMP w Łodzi
Łódź, Polesie, Mikołaja Kopernika 29/31
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodziinwestycja
Pokaż inwestycję
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
Łódź, Śródmieście, Gdańska 32
PKP PLK S.A. zwiększają parametry techniczne – rosną siła i prędkość koleiartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. zwiększają parametry techniczne – rosną siła i prędkość kolei
Modernizacja i ciągła poprawa parametrów polskiej infrastruktury kolejowej nie zwalnia tempa. W porównaniu do września ubiegłego roku pociągi pasażerskie przyspieszyły na torach o długości blisko 1700 km, a towarowe na prawie 1900 km torów. Na ponad 2160 km torów zwiększyliśmy maksymalne dopuszczalne naciski taboru na infrastrukturę. Dla pasażerów przekłada się to na krótsze czasy podróży i wyższą punktualność pociągów. Z kolei większe dopuszczalne obciążenie oznacza sprawniejszy przewóz ładunków.
REKLAMA